- This event has passed.
Webinaari: Asiakaspolun tuki asiakaskokemuksen kehittämiseen
15.12.2023 klo 13:00 - 14:00
Tervetuloa maksuttomaan webinaariin Asiakaspolun tuki asiakaskokemuksen kehittämiseen!
Webinaarissa syvennytään asiakaspolkuun ja sen vaiheisiin. Asiakkaan kokemus palvelutuottajasta ei muodostu vain ostetun palvelun käyttämisen pohjalta vaan siihen vaikuttaa merkittävästi jo käyttöä edeltävä yhteistoiminta. Asiakaskokemus on paremmalla pohjalla, kun palveluntuottaja pystyy asiakaspolun alusta lähtien eri vaiheissa tukemaan asiakkaan omaa toimintaa, ymmärtäen ja ennakoiden mitä asiakas tarvitsee. Hyvä palveluntuottaja osaa vastata asiakkaan kysymyksiin ennen kuin asiakas on edes kysymystä esittänyt.
Asiakaspolun avulla jäsennellään millaista yhteistoimintaa ja tiedon välitystä tarvitaan eri vaiheissa, lähtien asiakkaan mielenkiinnon herättämisestä päätyen lupauksien realisointiin. Yhteistoiminnan laajuuteen vaikuttaa paljon jo se, millaista palvelua tarjotaan; onko kyseessä paketoitu valmis kokonaisuus vai asiakastarpeisiin räätälöity palvelu. Ensimmäisessä vaihtoehdossa voidaan jo tukeutua kuluttajapalveluissa enemmän automaatioon ja jälkimmäinen vaatii aktiivisista yhteistoimintaa ja tarpeiden määrittelyä.
Useimmiten asiakaspolkua katsotaan toimittajan suunnasta mutta yhtä lailla asiakkaana on hyvä ymmärtää mitä on hyvä huomioida hyvän toimittajasuhteen ylläpitämiseksi – kummallakin on omat sekä osin yhteisetkin tavoitteet.
Tule herättelemään ajatuksia siitä, mitä asiakaspolun avaamisella voidaan organisaation toiminnassa kehittää eteenpäin!