Asiakaspalveluviikko 2024 – First Goal Oy mukana, tottakai! 

Asiakaspalveluviikon tärkeys ja merkitys yrityksellemme

Osallistumme innolla Waven lokakuussa järjestämään #asiakaspalveluviikko24-kampanjaan kuten aikaisempinakin vuosina. Asiakaspalveluviikko tarjoaa erinomaisen tilaisuuden nostaa esille asiakaspalvelun merkitystä ja jakaa parhaita käytäntöjä kaikkien saataville. Asiakaspalveluviikko on meille tärkeä, koska se heijastaa arvojamme ja strategiaamme asiakaspalvelun kehittämisessä ja parantamisessa. Tavoitteemme on muodostaa asiakkaidemme asiakaspalvelusta kilpailuetua, joka erottaa heidät muista.

Miksi asiakaspalveluviikko on tärkeä?

Hyvästä asiakaspalvelusta ei koskaan puhuta liikaa! Asiakaspalveluviikko tarjoaa mahdollisuuden keskittyä asiakaspalvelun jatkuvaan kehittämiseen ja asiakkaiden napata parhaat vinkit omaan käyttöön. Asiakaspalvelu ei ole pelkästään yksikkö, vaan olennainen osa koko yrityksen toimintaa ja menestystä. Asiakaspalvelun laatu vaikuttaa suoraan asiakastyytyväisyyteen, työntekijätyytyväisyyteen ja yrityksen kilpailukykyyn. “Yhdessä olemme enemmän!” kuten viikon slogan toteaa.

“Mielestämme asiakaspalvelu on monessa yrityksessä aliarvostettu ja alihyödynnetty toiminto. Haluamme auttaa asiakkaitamme kehittämään hyvästä asiakaspalvelusta ja -kokemuksesta pysyvän kilpailuedun. Wave-verkostossa on yhteistyövoimaa tämän mission toteuttamiseen ja siksi haluamme olla mukana myös asiakaspalveluviikossa.”  
Näin kiteyttää First Goalin toinen omistajista ja intohimoinen asiakaspalvelun kehittäjä Arto Koponen.

First Goalin vinkit asiakaspalvelun kehittämiseen

  1. Ota asiakaspalvelu osaksi koko organisaation toimintaa: Jokainen yrityksen osa, olipa kyseessä markkinointi, myynti tai huolto, vaikuttaa asiakaskokemukseen. Tämä vaatii yhtenäistä strategiaa ja visiota, jonka avulla kaikki toimivat yhteisen päämäärän saavuttamiseksi
  2. Rakenna systemaattiset ja tehokkaat palvelupolut ja -prosessit: Palvelupolut on suunniteltava siten, että ne palvelevat asiakkaan tarpeita ja varmistavat saumattoman kokemuksen eri kanavissa. Tämä sisältää muun muassa itsepalvelukanavien hyödyntämisen ja asiakasprosessien optimoinnin
  3. Panosta yhteen pelaaviin järjestelmiin ja asiakasdataan: Asiakaspalvelujärjestelmien tulee tarjota työntekijöille kaikki tarvittava tieto asiakkaasta. Modernit CRM-ratkaisut mahdollistavat yhtenäisen asiakasdatan hallinnan, mikä parantaa palvelun laatua ja tehokkuutta
  4. Ota käyttöön osallistava ja systemaattinen kehitysmalli: Kehityshankkeissa tulee huomioida asiakas- ja työntekijäkokemus. Käyttäjien osallistaminen kehitysprojekteihin parantaa lopputulosta ja varmistaa, että uudet työkalut todella vastaavat tarpeisiin.

Voit lukea lisää oppastamme tai kuunnella sen ääniversion.

Miten First Goal on mukana asiakaspalveluviikossa

First Goal on sitoutunut asiakaspalvelun jatkuvaan parantamiseen. Asiakaspalveluviikko on meille tilaisuus jakaa asiantuntemustamme ja oppia lisää uusista trendeistä ja teknologioista, jotka voivat auttaa meitä palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin.

Tänä vuonna olemme erityisen aktiivisia sosiaalisessa mediassa, haastamme muita organisaatioita jakamaan omia kokemuksiaan ja jaamme omia vinkkejämme asiakaspalvelun kehittämisestä. Lisäksi, jos kysyntää ilmenee, voimme järjestää Teams-klinikoita asiakaspalvelupäivän kyseenomaisen päivän teeman hengessä.

Asiakaspalvelu viikkoa odotellessa voit katsella webinaarejamme oppia.fi sivustolta. Nämäkin on tehty yhdessä mainion Wave Wakarun kanssa.

Osallistu kampanjaan kanssamme ja jaa omat vinkkisi ja kokemuksesi asiakaspalvelusta!